Coral Juvenil de Joventuts Musicals de Palma Intercanvi amb el Coro Joven de la Sinfónica de Galicia.  Viatge a Galícia, del 27 al 30 de juny de 2016
Publicada el 11/07/2016

La nostra marxa va ser un viatge en grup, uns ens coneixíem més que altres. Un viatge que en principi era una simple trobada entre corals, que mirat més enllà d’un punt de vista musical, va acabar essent una experiència única.

Tot va començar en un vol un dia com el passat 27 de juny, on tot un grup de joves cantaires començava un nou aprenentatge. Arribàrem a Santiago de Compostel·la al migdia, per agafar un autocar fins a A Coruña, on coneguérem els nostres amics gallecs, que ens acolliren durant quatre dies. Ens reberen feliços, amb il·lusió i amb els braços oberts, tant com diu na Júlia Balaguer: «en el meu cas, el primer que va fer na Sara, la gallega que m’havia tocat, va ser córrer per fer-me una abraçada».

Durant la nostra estada oferírem dos concerts, un a A Coruña i un altre a Santiago, fent, com és natural, les corresponents visites turístiques a cada ciutat. Visitàrem la Torre d’Hércules i altres racons d’A Coruña durant el matí de dia 28 de juny, i l’horabaixa férem un concert a la Sala de Cámara del Palacio de la Ópera. Per a nosaltres no va ser el nostre millor concert, ni molt manco, però només el fet d’estar cantant a Galícia ho feia especial. Davant la població gallega els nirvis ens havien agafat, quan sentírem cantar el cor de Galícia per primera vegada ens va envair una certa inseguretat pel fet que pensàvem que no teníem el seu nivell, però aquesta sensació la superàrem com a grup, perquè tal vegada no tenim el seu nivell —o potser sí—, però la música no és una competició, la música està feta per gaudir-la, que és exactament allò que nosaltres vam fer. La força i voltuntat de cadascun de nosaltres va donar lloc a un dels grans moments d’aquest viatge on vàrem demostrar que tots junts podem arribar més lluny. I el concert a Santiago, l’endemà (29 de juny), l’agafàrem amb il·lusió i més ganes i el gaudírem molt més, cosa que ens va aixecar els ànims.

Els dies anaven passant i de cada pic la confiança anava augmentant: fotos, veus unides, assajos, rialles, dinars, sopars, nits però, sobretot, el creixement individual i grupal que vam tenir cada dia que passava. No hi ha res com fer una cosa que t’agrada —com és per a nosaltres cantar— i poder trobar gent que té la mateixa afició.

Va arribar el dia de tornada i les llàgrimes ens varen acompanyar, però això no és un «adéu» només un «ens tornarem a veure», mirant per la finestra de l’autocar recordàrem tots aquells moments que havíem passat  i érem feliços, fins que la notícia que el vol de tornada s’havia cancel·lat ens va agafar de sorpresa, però, i, si això va ser el senyal clar que ens hi havíem de quedar, que encara quedava qualque cosa per fer? Va ser així aquells dos dies que vàrem romandre a l’hotel ens varen unir com mai abans, compartírem vivències junts que no havíem tengut amb altra gent i varen fer coses de les quals hem tret quelcom en comú: la música ens uneix i ens fa feliços, gràcies a ella ens hem obert, hem confiat, hem plorat i ens hem estimat i hem esbrinat que som una família anomenada CORAL JUVENIL.

El viatge va fer que coneguéssim persones increïbles (els gallecs són molt bona gent!!) i, sobretot, va unir el grup. Ara ens coneixem més, feim pinya i ens adonàrem que tots som necessaris, tots hi aportam la nostra miqueta.

Només queda donar les gràcies a tots els que ho feren possible: Coro Joven de la OSG (Oquesta Sinfónica de Galicia), a en Santi per transmetre’ns l’energia i la confiança que ens fan falta i, sobretot, als nostres companys, sense vosaltres els divendres horabaixa serien molt avorrits.

I a Vueling, que ens va regalar dos dies amb despeses pagades a Santiago!!!

Andrea López i Júlia Balaguer, cantaires de la Coral Juvenil de Joventuts Musicals de Palma